indoorstor

Indoor Walking

IW distans


Tuff konditionsträning och variation med olika positioner. Instruktivt och guidande ledarskap. Distansupplägget börjar med en uppvärmning och sedan hittar du din nivå som du håller genom passet. Under passet förekommer inslag av naturliga intervaller, utmaningar. Distans är varierat och svettigt. Och kul såklart!
 

IW intervall


Indoor walking i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet med intervallupplägget är träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. I Indoor walking intervall kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger.
 
Intervallpassen är uppbyggda utifrån tre olika upplägg:
Långa betyder att intervallerna är långa och få
Korta betyder att intervallerna är korta och många
Pyramid betyder blandade intervaller, där kortare och längre intervaller blandas
 

IW soft


För dig som vill träna lite lugnare finns Indoor walking soft. Perfekt som återhämtningspass efter en tuff träningsperiod, för att komma igång efter uppehåll eller om du är helt ny på Indoor walking. 
 

Ungdom

För att gå på IW ska du vara minst 1.50 lång samt 13 år (året du fyller).

Indoor walking

Träningen genomförs på en crosstrainer. Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig.
Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som en blandning mellan joggning och skidåkning.

Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar.
Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du sätter själv nivån med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning.

indoorwalking

Du får energi från ledaren och musiken, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Ledaren ger förutsättningarna, du bestämmer.

Indoor walking är främst konditionsträning även om du också utmanar bålstabilitet, hållning, balans och uthållighet för ben/höft och armar/skuldror.
indoor3